Det närmar sig ...

Sitter och letar inspiration till att göra en Musse Pigg tårta till Emma när hon fyller 3 om ca två veckor. Hittade en del otroliga tårtor, många gjorda i USA förstås. Tänkte jag skulle försöka mig på att göra en helfigur med Musse av sockerpasta. Det verkar roligt och lätt. ...Det märks senare, jag får väl lägga upp en bild på den när det bli dags så får vi se vad resultatet blev. Hittade ju förstås oblater med Musses ansikte på men det känns inte lika roligt. Varför Musse tårta, jo Emma älskar Musses klubb hus.

Surfade vidare och kollade tillbehör för att lyckas göra en musse tårta , insåg snabbt att en sådan tårta skulle kosta ...för mycket helt enkelt. Så idag ringde jag ( nu ska ni veta att jag har gjort egna tårtor varje gång någon fyllt år och speciellt för barnens födelsedagar) Bageri höghuset här hemma. Beställde en tårta med Musse i helt figur. Måste erkänna att det kändes väldigt bra att bara lämna över den grejen, perfekt att betala någon annan för att göra tårtan. Tänker på vad mycket tandagnisslan min familj slipper, för det hade det blivit när det hade krånglat..det vet jag!
Här komer lite bilder på de tårtot som jag gillade, hittade dem när jag googlade.
see you later!



Inget jag skulle ge mig på själv men det är ju så häftig!



Det var en sån här jag hade tänkt mig.

 den är var fin!

Kommentarer:

1 Annica:

skriven

Lotta, kolla in på www.gunillawall.se där hittar du kanonfina tårtor som du också kan beställa. De är både fina och goda

Kommentera här: