Film freak...

Som rubruiken antyder så är jag en riktig film människa, och inte bara film , tv-serier också. Jag tycker det är roligt att få möjligheten att få komma in i en helt ny värld eller en bekant värld om det handlar om saker som man upplevt. Film är ett av mina största intressen, ända sedan jag var liten så har jag fantiserat ihop olika scenarion, har alltid gillat att stå på scen. Vem vet kanske jag skriver den där boken som jag alltid går i tänker på....
Här kommer lite filmer som jag gillar, ser ju otroligt mycket film, många bra , en del otroligt bra och otroligt mycket skräp..som jag undrar hur i h-vete tänkte den där producenten. Jag är en allätare när det gäller film, men favoriterna är nog sci-fi, action och Skräckisar..Tycker det är kul att den genren har kommit tillbaka, tror det slog igenom igen efter att Scream kom upp på biodukarna. Som jag förövrigt tycker är helt okej, den är lite skrämmande med dessa överaskningmoment och lite komisk! Det jag tycker är mest läskigt är när det är andar /spöken med i filmerna. När det inte är någon person som kan fångas eller så. Då sitter jag med kudden i händerna, hahaha!
The Haunting in Connecticut

En sådan som jag började titta på men inte orkade se hela är The hunting in Connecticut. men jag ska försöka se klart den..Gillar man skräck då gillar man den här tror jag.



Just nu kollar jag på" Linje 123" kapad(Taking of Pelham 123) med John Travolta( som för övrigt är lite för omstylad för sin roll enligt mig, han känns inte trovärdig, han ser ut som en vit mexican med en amerikansk accent hmmm nej) Denzel Washingtion är ju med också, han är ju alltid bra.. Film känns lite tråkig så här inne i halvlek, mycket prat och hot..mycket Fuck this  o fuck that från Travolta..Duger som en bakfyllefilm tror jag haha!


Gamer

"Gamer" en slags sci fi rulle. Det har skapats ett tvspel av en ung kille Castle, där männskor använder andra människor(fångar) som spelfigurer.
Gerard Butler är Cable som det handlar om, som vill komma till verkligheten till sin fru och barn. Cable får kontakt med sin spelare och ber honom att släppa honom loss i spelet för att vinna. Filmen gilas nog av datanördarna och tvspelsnördarna. Mycket pang pang! Lite tråkig i början , det tog en stund innan jag kom in i handlingen, innan jag tog tillmig karaktärerna. Idén att bli kontrollerad av någon annan är intressant..i filmens värld ..

Kommentera här: