Loppis..är bland det bästa jag vet!

Den här helgen tog vi det lugnt. I går var det premiär för hösten Lions loppis och Second hand hade nyöppningen i nya lokaler. Tog med mig barnen och kollade runt lite. Det blev barnen som handlade, det blev byggklossar och pärlplattor... Det blir ju inte så mycket fyndletande när man har barnen med.. Men är jag själv så går jag gärna länge och spanar och vänder på allt jag ser och gillar. Man brukar alltid träffa så mycket härligt folk på loppisar, speciellt när man är med och säljer själv. Vilket jag har gjort några gånger, inget i år dock..har varit dåligt med det...Minns en äldre herre som stod bredvid mig på en loppis, han var där med sin fru. Han hade en gammal skrivmaskin som han tyckte att jag skulle köpa...hans argument var så bra...självaste Hemmingway har skrivit på den här ..med glimten i ögat!! idag blir slapparsöndag..hade tänkt åka till Storfors men jag ska ju dit imorrn..Vi får se..Nä men vad ser jag det regnar..vad ovanligt! Nu är det höst på riktigt! 

Kommentera här: