Underbart, härligt , fridfullt..


Ja det var så här det kändes när jag följde med Emma och hennes Knopp & Knytte grupp.( Det är som Skogsmulle fast för de lite mindre barnen) Niklas följde med Andreas och hans Strövar grupp. Så igår blev vi lite oroliga för hur vädret skulle bli då det började regna framåt kvällen/natten. Men idag var vädret helt perfekt. Det är något speciellt med att packa en matsäck och ge sig ut i skogen. Temat för dagens Knopp & Knytte var färger, barnen fick leta efter olika färger och leta efter de färgade banden som visade vart vi skulle gå. Det var många barn och föräldrar, vi hade även en hund med oss. Emma var mest intresserad av själva skogen, att leta blåbär och att klappa den gosiga hunden. Vi lekte några lekar också och det var ju roligt förstås. Men när vi fikade så var det så härligt, Emma tog fram det vi skulle äta coh satte sig i mitt knä, pratade och matade  mig med blåbär..Vi hade en underbar söndags förmiddag. Frågade mig själv varför vi inte gör detta oftare?  Så när nu blir sådana här härliga höst dagar då ska vi packa ryggsäcken och ge oss ut i det fria.. Man får så mycket energi när man är ute i skogen. Andreas fick prova att hugga med yxa( tur att inte jag var med), de grillade korv och lekte lekar.
men imorrn är det en ny arbetsvecka(tycker helgerna skulle vara längre) Jag har vid flera tillfällen läst om familjer som sålt allt de äger och har och flyttat ner till tex Thailand. Där bosätter de sig och lever ett helt annat liv, ett lättsammare liv. Ett liv som inte jobbas bort, där man umgås med sina barn i mer än ett par timmar om dagen . Jag skulle kunna göra det också. Gå och sälja vattenmeloner på stranden hahaha. Det ni!

Kommentera här: