Hjo men visst..

jag var i Hjo igår och hälsade min kompis Alex, som jag träffade under mitt år som au-pair i USA 99-00. Där blev vi som ler och långhalm och var med om allt möjligt tokigt!
Jag var lite rädd att jag inte skulle hitta till henne! Förut när jag ska ha åkt någonstans så har jag tittat på hitta.se, men de verkar inte riktigt vet vad fan de skriver om. Här om dagen stod det i en vägbeskrivning att man skulle göra en U-sväng och åka tillbaka...  What the F? hur kan man skriva så??
I allafall jag hittade till Alex körde in på ett villaområde alá Svensson Svensson, såg inte direkt någon parkeringsmöjlighet först..så jag kollade runt lite men insåg att jag fick åka tillbaka. Det var också någon typ av städardag i området, så fort man svängde runt lite så glodde alla ...precis om om de aldrig sätt en bli förr..jobbigt! Såg Alex sen på sin gård som tur var, parkerade ...såg någon snubbe komma emot bilen i ögonvrån---va fan vill han nu då...tänkte jag, Jo det skulle målas parkeringsstreck..parkera på gräset istället..OK! Det blev lite krångligt men till slut var jag framme. Vi hade en mysig dag, träffade också hennes barn Eliziha och Riley och hennes sambo Chris. En underbar familj! Det blev en promenad ner till centrum och lite fika tillsammans med barnen. Eliziha valde den största chokladbollen jag någonsin sett, baseball storlek nästan.
På kvällen blev det LITE tapas, det var mycket små portioner men men..vi tittade på gamla kort och snackade minnen och skrattade mycket! Men det var inte lika mycket party i oss som för 10 år sedan vi började gäspa runt halv tio...






Kommentera här: