Min dag som hårmodell!

Fick förfrågan att vara hårmodell på Salong Agathon i stan. Självklart svarade jag JAAA!
Så igår var det dags, vi var 8 st, 6 tjejer/damer och 2 unga killar. 
På salongen hade de besök av en frisör, Camilla fr Lidköping, som skulle klippa lite olika frisyrer som en inspirationsdag/kurs tillsammans med Vision, hårprodukter.
Hon hämtade sin inspiration bla från London fashion week och New York Fashion week.

Min dag började med att få mitt hår färgat i en röd/lila ton. Fick lite te och en god bulle, läste om allt skvaller fr ett antal Hänt Extra tidnongar, kände mig väldigt bortskämd. Tänkte att det är så här de har det , de svenska hollywood fruarna haha! 
Mitt hår tvättades med diverse olika produkter, fönades och plattades. Camilla klipper nästan alltid i torrt hår.
  Sen fick jag vänta ett tag tills det var min tur. Camilla var riktigt proffsig, det gick så superfort! Vi hade kommit överens om vad för typ av frisyr jag skulle få innan. Och inte nog med detta sen sminkade Carina mig, jag har aldrig blivit sminkad förut, iallafall inte av någon som är utbildad sminkös men först plockade hon mina ögonbryn  ajajaj men de blev snygga. Det var lite ovant för mig som så sällan är sminkad att ha så mycket smink på mig men det var snyggt. Sen bar det iväg hem för ett par timmar. På kvällen kom alla tillbaka då förstås, två av tjejerna skulle klippas framför de andra frisörerna och en tredje skulle det göras en håruppsättning på, en som passade till bal. Eftersomd et börjar närma sig baltider.
 Så det blev mycket väntan i ett litet frisörkök. Vi fick god mat, en mycket fräsch , smaskig pasta sallad också  lärde jag känna nya människor. Det togs massor med bilder på oss under kvällen som kommer att kunna ses på

http://www.salongagaton.se/ och så var NKP där också och tog lite bilder!!

Alla på salongen var väldigt trevliga och omtänksamma, bara en positiv upplevelse. Väntan på kvällen var väl lite lång men det är väl glamourens baksida haha!  Så här såg jag ut igår kväll, lite dåligt ljus men men...

 idag ser jag ut så här :)

dagen till ära så köpte jag mig en ny sommarväska och en ny top fr Lindex Min älsklingsfärg turkos och fina fjärilar som verkar vara på modet i sommar!
 gillade att den hade en lite snygg döskalle i trycket!

Det var allt från en ompysslad Lotta!

Kommentera här: