And the award goes to........Me!

Japp för oss film och serie älskare så var det the Golden Globe awards i går natt. Tyvärr är den ju precis som The Oscars mitt i natten, tänkte att jag skulle kolla på den på kanal 9 men jag ska ju upp tidigt med mina små kids. Men Oscars ska jag nog titta på..det är kul! I alla fall jag titta på Sherlock Holmes igår, den var väldigt bra. Action med humor! Jag tycker väldigt mycket om när det utspelar sig bakåt i tiden. Robert Downey Jr spelar ju självaste detektiven och han fick en Golden Globe för rollen igår. Roligt tycker jag, han är en sådan stjärna som varit på top men dalat ner i knarkträsket för nu på senare år tagit sig upp i toppen igen. Jude Law är Dr Watson, jag har aldrig gillat honom men han är helt ok i filmen, en kvinnlig brottsling spelad av Rachel McAdams, henne gillar jag. Favoriten med henne är ju helt klart" Dagboken jag sökte dig och fann mitt hjärta" eller den enklare titeln på engelska The Notebook! som även är min systers favvo film...Bölvarning! 
Det ser ut som det ska bli en uppföljare..den ska bli kul att se. Jag hade Downey som idol som tonåring, älskade kärleks filmen Only You med honom och Marisa Tomei, Bonnie Hunt.


En annan film jag sett är James Camerons  Avatar och den älskade jag.

SF Bio: Avatar

Jag har spanat in kommande filmer som jag ser fram emot

SF Bio: Alice i Underlandet 
Alice i underlandet, Johnny Depp som hattmakaren!


SF Bio: Sex and the city 2

Sex & City 2

SF Bio: Eclipse

Eclipse - vampyrsagan fortsätter..nyfiken på hur lik boken den här är?

To be continued.......

Kommentera här: